Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • ...
    ...
  • ...
    ...
  • ...
    ...
  • ...
    ...
  • ...
    ...
Dzisiaj jest: 16 Luty 2019    |    Imieniny obchodzą: Danuta, Juliana, Daniel
trwa inicjalizacja, prosze czekac...

Zimowy wypoczynek zakończony!

 

 

28 lutego skończyły się ferie zimowe zorganizowane w Świetlicy „Lipa” oraz "Dąb" w. W zimowisku uczestniczyło około 45 dzieci z terenu Gminy. W trakcie trwania wypoczynku zimowego zaproponowano dzieciom bogatą ofertę zajęć. Znalazły się tam m.in. zajęcia sportowe, komputerowe, plastyczne, muzyczno-taneczne, a nawet kulinarne, gdzie mali kucharze mogli zgłębić swoje umiejętności. Zorganizowano wiele atrakcji: wycieczkę do Julinka, wizytę w Pizzerii oraz konkursy z nagrodami.      

Czas upłynął bardzo szybko w miłej i wesołej atmosferze. Z zimowiska były zadowolone dzieci, a także rodzice, którzy pozostawiali swoje pociechy pod profesjonalną

i fachową opieką wychowawców. Na zakończenie ferii zorganizowano bal karnawałowy

z konkursami. Podczas dwutygodniowych zajęć wykonano wiele pamiątkowych zdjęć. Zapraszamy do obejrzenia wszystkich w naszej galerii na facebook'u        
          

Kodeks postępowania w czasie zimy

 

 

Informacja: Jak chronić dziecko przed mrozem

 

 

W ostatnich dniach w Polsce słupki rtęci przekraczają – 15 stopni Celsjusza, a ma być jeszcze zimniej. Dowiedz się jak chronić się przed mrozem i przenikliwym wiatrem: 

 

  1. Ubiór polecana jest specjalna odzież sportowa (lekka, lecz dobrze chroniąca przed zimnem), bądź ubiór na cebulkę. Ubranie, zwłaszcza to przylegające bezpośrednio do ciała, powinno być luźne (uciskające skarpetki, rękawiczki, buty utrudniają swobodne krążenie krwi). Poza tym – warstwa powietrza znajdująca się między ubraniami stanowi dobry izolator, co zwiększa komfort cieplny i chroni przed wychłodzeniem. To dlatego w rękawiczkach z jednym palcem jest nam cieplej niż w tych pięciopalczastych.

 

  1. Buty gruba podeszwa i wewnętrzna wkładka (z wełny lub grubszego materiału) zabezpieczą stopy przed zmarznięciem. Pamiętajmy, im lepsza izolacja od podłoża, tym większy komfort chodzenia oraz uczucie ciepła.

 

  1. Zadbaj o ochronę głowy- Pamiętaj o czapce, nie tylko uchronisz się przed utratą dużej ilości ciepła, ale zabezpieczysz również cebulki włosów przed uszkodzeniami.

 

  1. Natłuszczaj skórę w okresie zimowym gruczoły łojowe pracują wolniej, a skóra staje się bardziej narażona na odwodnienie, pękanie naczynek krwionośnych i podrażnienia. W celu ochrony skóry zaleca się stosowanie tłustych kremów.

 

  1. Zabezpiecz się przed promieniami UV słońce jest równie niebezpieczne zimą jak latem. W mroźną pogodę powietrze jest zwykle przejrzyste, a niebo bezchmurne, dlatego warto zwrócić uwagę.

 

  1. Zabezpiecz usta ta część ciała pozbawiona jest gruczołów łojowych, więc trzeba ją szczególnie chronić przed wyjściem na mróz. Pomocne będą pielęgnacyjne pomadki oraz balsamy do ust na bazie wazeliny.

 

  1. Chroń najmłodszych - w czasie mrozu należy dbać o to, by ciało było suche. Dzieci bawiące się na dworze, jeśli tylko zauważymy, że się spociły, powinny zostać szybko przebrane w suchą odzież. Mokre ubranie zwiększa uczucie zimna i przyspiesza wychładzanie organizmu.

 

  1. Po wejściu do ciepłego pomieszczenia przebierz się w suche i ciepłe ubranie. Napij się gorącej herbaty (np. z rozgrzewającym sokiem malinowym). Zmarznięte dłonie możesz ogrzać wodą. Pamiętaj! Gwałtowna zmiana temperatury może spowodować popękanie naczynek. Dlatego włóż dłonie najpierw pod strumień letniej wody i stopniowo zwiększaj jej temperaturę.

 

  1. Wzbogać codzienny jadłospis o rozgrzewające dania organizm domaga się większej liczby kalorii, które pozwolą mu utrzymanie stałej temperatury ciała mimo siarczystego mrozu za oknem. W mroźne dni pamiętajmy o zjedzeniu pożywnego śniadania (najlepiej na ciepło), a także o regularnych posiłkach w ciągu dnia. Starajmy się spożywać jak najwięcej ciepłych dań.

 

  1. Dbaj o odporność nieprzyjemna aura sprzyja przeziębieniom i infekcjom. Na szczęście istnieją sposoby na wzmocnienie układu odpornościowego. Wśród naturalnych antyseptyków znajdują się m.in. czosnek, cebula. Warto zaopatrzyć się w tran i zestawy witamin.